Ali$
Kredka
Dołączył: 05 Mar 2007
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Skąd: Wrocław
|
Wysłany: Nie 20:16, 09 Mar 2008 Temat postu: Szynol show, czyli co do prezentacji |
|
|
Zawczasu, dla wszystkich zainteresowanych podaję, jak trzeba przygotować prezentację na arcyciekawe media lokalne.
krok 1 - Wybór medium (większość na pewno ma za sobą) - dowolne medium, w którym są publikowane informacje regionalne/lokalne, najlepiej z przewagą informacji własnych (czyli nieagencyjnych etc,)
krok 2 - prezentacja - minimum 15 minut prezentacji multimedialnej, materiał poglądowy
krok 3 - co w prezentacji
Rys historyczny
- kiedy medium powstało
-ważne wydarzenia związane z początkiem i rozwojem
- zmiany własnościowe
- ważne zmiany w szacie graficznej lub ramówce
- linia strategiczna redakcji (trzeba pójść i się dowiedzieć...)
- perspektywy rozwoju lub ograniczenia
Umocowanie finansowe
- podstawy ekonomiczne funkcjonowania medium
- wpływy z reklam i ogłoszeń
- inne wpływy (wydawnictwa, dodatki etc,)
- stosunek treści redakcyjnych do reklamowo-ogłoszeniowych
Zawartość medium
- gazety - analiza treści, działy, tematyka, najczęściej występujące gatunki, analiza elementów graficznych, ilość zdjęć, infografiki, proporcje między tekstem a elementami graficznymi powierzchnia redakcyjna a reklamowa
- radio - analiza ramówki ( w tym zwłaszcza p. autorskie), format muzyczny, proporcje między muzyką a słowem, co jest w koncesji, a co w rzeczywistości
- TV - analiza ramówki, produkcje własne i licencjonowane, charakterystyka
- Internet - układ treści , informacje własne a obce, odświeżanie i aktualizacje, interakcja (forum, blogi)
- reklama inwazyjna i nieinwazyjna
Dane statystyczne i konkurencja
- zasięg medium
- czytelnictwo i sprzedaż, zwroty (nakład)
- słuchalność (zasięg dzienny, ratingi), udział w rynku
- oglądalność (zasięg techniczny, ratingi)
- lista użytkowników (real users), liczba odsłon, czas przebywania na stronie
- target
Konkurencja
- bezpośrednia
- pośrednia
Niezależność medium
- Ekonomiczne podstawy medium, zależność od urzędów, biznesu
- polityczne afiliacje, sympatie redakcji
- niezależność pracy redakcji (od działu reklamy, marketingu, zarządcy medium, czy są naciski ze strony kierownictwa
- wykształcenie kadry zarządzającej oraz dziennikarzy
- poziom zarobków [sic!], system motywacji, awansów
- inne (?)
Ogólna impresja
- Estetyka medium
- odbiór społeczny
- dotarcie do targetu
- wywiązywanie się z podstawowych funkcji medium regionalnego/lokalnego
uff.......
Post został pochwalony 0 razy
|
|